reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ivan Paulička

Ivan Paulička

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Zvedavý človek, ktorý má rád život v jeho mnohotvárnosti. Zoznam autorových rubrík:  VedaSpoločnosťtechnikakultúraSúkromné

reklama

kultúra

Ale,ale pán Morvay...

Ivan Paulička

Ale,ale pán Morvay...

Dal som si tú námahu a prečítal Váš komentár, k rozhovoru pani Klausovej. Výsledkom je, že som rád, že som si neobjednal v Sme možnosť čítať hlúpe komentáre cez piáno.

  • 15. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 315x
  • 1
Vínko, vínko!

Ivan Paulička

Vínko, vínko!

A to piť budem dokiaľ na tom svete živý budem! Tak sa spieva v jednej slovenskej ľudovej pesničke. A určite nie len v jednej a určite nie len v slovenskej. Moje prvé stretnutie s vínkom bolo ešte v čase, keď som síce už vedel chodiť, ale som ešte nehovoril. Vraj som mohol mať okolo troch rokov.

  • 30. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 361x
  • 7
Slovenský bestseller XIX. storočia

Ivan Paulička

Slovenský bestseller XIX. storočia

Predpokladám, že prvým slovenským bestsellerom je objemná kniha (má viac ako 1000 strán) napísaná v XIX storočí. Neviem kedy vyšlo jej prvé vydanie, viem len, že jej siedme vydanie vyšlo roku 1888, deväť rokov po smrti jej autora. V našej rodine požíva zvláštnu úctu, veď z tej doby sú v nej aj záznamy vlastnoručne napísané našou prastarou mamou o niektorých dôležitých udalostiach nášho rodu. Berieme ju do rúk len pri zvláštnych udalostiach a na veľké sviatky a ja ako najstarší z rodu z nej čítam švabachom napísané riadky na zažltnutých listoch a ostatní členovia rodiny postojačky počúvajú, kým nedočítam.

  • 25. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Slovenčina moja drahá (5) - gramatika

Ivan Paulička

Slovenčina moja drahá (5) - gramatika

Ach tá gramatika! Čo som kvôli nej vytrpel! Ba ešte aj teraz občas trpím. Nezabudnem na výčitky môjho učiteľa v ľudovej škole, keď som sústavne písal „odyšiel tvrdiac mu, že ja mám pravdu, lebo v tomto slove sa „d vyslovuje tvrdo! Nakoniec ma presvedčil trstenicou. No čo už, vtedy boli také zvyky. Len jeden z učiteľov miesto trstenice používal remeň s vyrytým nápisom „Tátoš. Mal fantáziu, ktorú neskoršie uplatnil ako úspešný a dobrý herec. Ale poďme ku gramatike.

  • 19. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 20
Máme SND, konečne!

Ivan Paulička

Máme SND, konečne!

Predvčerom som bol po prvý raz v budove SND. Zatiaľ len v štúdiu, ale do konca sezóny sa mienim oboznámiť so všetkými scénami v budove, o ktorej som čítal tie najrôznejšie názory. Pokiaľ Vás, milí čitatelia, zaujímajú moje postrehy, pripravte sa na to, že tentoraz to bude trošku o histórii a skôr o prvom dojme z návštevy budovy a nie z predstavenia.

  • 4. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
reklama
SkryťZatvoriť reklamu